یحیی زاده با انتقاد از اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی:

طرح بحث دوستی ایران و آمریکا،یک بحث انحرافی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر لزوم حل اختلافات سیاسی ایران و آمریکا در راستای توسعه صنعت گردشگری، تأکید کرد: بحث دوستی ایران و آمریکا، یک بحث انحرافی است و ذهن مردم را از مسائل اصلی منطقه و جهان اسلام منحرف می‌کند.

"سیدجلال یحیی زاده"  بیان اینکه موضع ایران درباره موضوع رابطه با آمریکا همواره روشن بوده است، گفت: مسئله اختلافات ایران و آمریکا در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و در حوزه وظایف و مسئولیت‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌گنجد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه دخالت در حوزه سیاست خارجی به مصلحت کشور لطمه می‎‌زند، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور، در جاهای مختلف و بویژه در مقوله سیاست به چشم می‌خورد، دخالت و حضور برخی از مسئولان دستگاه‌ها در موضوعاتی است که ربطی به تخصص و حوزه وظایف و مسئولیت‌های آنها ندارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت:عضو فراکسیون روحانیون مجلس یکی از مهم ترین بخش های تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را، بخش سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: اصول کلی سیاست خارجی نظام، توسط مقام معظم رهبری تعریف و تبیین می‌شود و رهبری بارها موضع خود را درباره شاخصه ها و ویژگی‌های برخورد با آمریکا اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت موظف به اجرای سیاست‌های کلی نظام در همه عرصه‌هاست، تأکید کرد: دولت در مجموع همواره به دنبال این بوده است که مطالب، موارد و ارکان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را دنبال کند، اما متأسفانه برخی اظهارنظرهای نادرست و بی‌پایه این روند را خدشه‌دار می‌سازد.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به خیزش‌های اسلامی مردم منطقه، اظهار داشت: در فضایی که آمریکا و اسرائیل و دشمنان اسلام، در منطقه مسلمان‌کشی راه انداخته‌اند و در بحرین، لیبی، اردن و در بسیاری کشورهای دیگر در قتل عام مسلمانان مشارکت کرده‌اند، بیان مسائلی مانند رابطه ایران و آمریکا، بحث‌های‌ انحرافی است که با حاشیه‌سازی و منحرف کردن توجه مردم از مسائل اصلی منطقه و جهان اسلام، آب را به آسیاب دشمن می‌ریزد.

یحیی‌زاده طرح بحث‌های انحرافی را کمک به افزایش فشار و ظلم در کشورهای منطقه دانست و تأکید کرد: هنگامی که مسئولان ما بحث هایی فرعی را مطرح می‌کنند، ذهن مردم به این مسائل کم اهمیت و فرعی مشغول می‌شود و کسی نسبت به ظلم و ستم و تجاوزی که آمریکا و رژیم‌های دیکتاتوری در حق مسلمانان منطقه می‌کنند توجهی نمی‌کند و این به معنای یاری رساندن به استبداد و استکبار است.

وی افزود: در شرایط بحرانی منطقه و فضای خاص تحولات اسلامی، جایی برای طرح رابطه ایران و آمریکا و چنین مباحث و مواضعی نیست و ما باید همه مردم خود و افکار آنها را متوجه مسائل اصلی جهان اسلام و ایران بکنیم و اجازه ندهیم که ذهن مردم ما دچار پراکندگی شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی اظهاراتی کنار گذاشتن اختلافات سیاسی میان ایران و آمریکا را برای توسعه گردشگری میان دو کشور ضروری دانسته است.

بقایی در گفت‌وگو با وب سایت " ایتوریو نیوز" وابسته به شورای آمریکایی انجمن توریسم ایران و آمریکا گفت: همه دولت ها  هنگامی که درباره توریسم برنامه‌ریزی می‌کنند باید اختلافات سیاسی خود با دیگر کشورها را فراموش کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا